Egidijus Tutkus, masažo terapeutas

Gera sveikata yra biologinė norma. Dėl to net stengtis ypatingai nereikia, pakanka gyventi pagal biologinius dėsnius: tinkamai maitintis, judėti, suderinti darbo ir poilsio režimą. Evoliucija pasirūpino, kad kūnas funkcionuotų darniai. Visa mūsų kūno judėjimo sistema bus sveika, jei sąnariai, raumenys, fascijos (jungiamojo audinio pluoštas) judės ir veiks tinkamai, pagal biologines normas.
Įprastas kasdienis gyvenimas stipriai apkrauna judėjimo sistemą: priverstinis ilgas sėdėjimas nejudant, pvz., prie  darbo stalo, stovėjimas, ilgalaikis buvimas patalpose ir pan. neigiamai veikia sąnarius bei raumenis. Nukenčia ir kraujotaka, ypač smulkiausių kapiliarų. Ar žinote, kad nejudant trečdalis kapiliarų tiesiog nefunkcionuoja? Tai reiškia, kad kūnas netinkamai kvėpuoja ir maitinasi, ko pasekoje iš pradžių kyla funkciniai pakitimai, o vėliau organiniai pažeidimai.
Raumenys atlieka 30-70 proc. darbo palaikant kraujotaką, ypač grąžinant kraują į širdį. Judesių nebuvimas, per mažas judėjimas lemia blogėjančią kraujotaką ir sutrikimus ateityje. „Ateityje“, nes judėjimo sistemos sutrikimai vystosi pagal dėsningumus. Pavyzdžiui, besikūprinantis žmogus, iš pradžių jaus skausmus kakle, pečių juostoje, krūtininėje stuburo dalyje. Vėliau gali atsirasti besikartojantys galvos skausmai. Dar vėliau atsiranda vidiniai pakitimai - įsitempę, skausmingi raumenys su mazgais, deformuota slankstelių forma ir kt.
Šiandien dažnas jaučia pečių juostos, kaklo, apatinės nugaros ar kelių skausmus. Bent 7 atvejais iš 10  migreniniai galvos skausmai taip pat siejami su netinkama laikysena ir pečių juostos perkrovimais. Visas šias minėtas problemas padeda spręsti tinkamai atliekamos procedūros. Ypač gerų rezultatų galima pasiekti derinant procedūras su fiziniais pratimais, kontroliuojant laikyseną ir judesius.
Judėjimo sistemos skausmų priežastis dažniausiai kyla iš sąnario. Dėl statinių padėčių (ilgalaikio sėdėjimo ar stovėjimo) sutrinka normali sąnarių mechanika, tada reaguoja raumenys mažindami judesių amplitudes aplink perkrautus sąnarius. Susiformuoja skausmingos zonos raumenyse, fascijose ir odoje dar vadinamos trigeriniais taškais. Tokie skausmai beveik nereaguoja į vaistus, kartojasi periodiškai, tarpai tarp skausmų vis trumpėja. Sprendimas yra tik vienas – suderinti sąnarių judėjimą. Deja, daugiau nei dvidešimties metų patirtis sako, kad ne specialistui savarankiškai išspręsti minėtas problemas - praktiškai neįmanoma.
Kada reikėtų kreiptis pagalbos?
Kai jaučiate pečių juostos, kaklo, apatinės nugaros ar kelių skausmus, jei turite randų po operacijų.
Darbo patirtis:
  • 1996-1999 m. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas. Kineziologijos ir sporto medicinos katedra. Lektorius.
  • 1999-2014 m. Lietuvos olimpinis sporto centras.
Masažuotojas olimpinėse žaidynėse:
    • 2000 m. Sidnėjaus, 
    • 2004 m. Atėnų,
    • 2008 m. Pekino,
    • 2012 m. Londono.
    • Nuo 2014 m privati masažuotojo praktika
  • Periodiškai veda profesinius mokymus masažo ir fizinių pratimų bei sveikatos stiprinimo temomis
Išsilavinimas ir tobulėjimas:
  • 1992-1996 m Lietuvos sporto universitetas. Mokytojų rengimo ir edukologijos mokslo kūno kultūros programa. Dviračių sporto trenerio-dėstytojo kvalifikacija.
  • 1999 m. Slaugos darbuotojų tobulinimosi ir specializacijos centras. Masažuotojo kvalifikacija.
  • 2017-2018 m. osteopatijos studijos pagal Osteopatijos mokyklos prie Rygos medicinos universiteto programą
  • Nuolat kelia kvalifikaciją taikomosios kineziologijos ir osteopatijos seminaruose.